torsdag 17. september 2009

Barcelona



Siden sist har jeg rukket å reise en tur til Barcelona med tre gode venninner fra Oslo. Selv om det ikke var så lenge siden vi så hverandre var det veldig hyggelig. Ellers var jo det store høydepunktet Coldplay konserten.


Barcelona var en fantastisk by med det meste. En sjarmerende gamleby med mange koselige spisesteder, noe som er viktig på tur, mange gode shoppingmuligheter som ble godt benyttet og sist men ikke minst kort vei til stranda. Nå hadde jo ikke jeg det største behovet for strandliv, men det er alltid deilig å slappe av litt i sola. Så det ble mye av alt dette og også noen museumsbesøk, men vi har spart noen muser så vi kan reise tilbake senere, for byen er virkelig verdt et besøk til.
En annen stor begivenhet var besøk på Camp Nou, Barcelonas hjemmebane. En utrolig fin og stooor stadion.

Vi prøvde den siste kvelden å finne ut tre på topp begivenheter men det var ikke lett, likevell tror jeg for min del at de mange tapasmåltidenen, Sagdrada de Familia og selvfølgelig Coldplay kommer på delt førsteplass. Spesielt lørdagskveld var en fantastisk bra kveld helt til vi fikk oppleve det Barcelona er mest beryktede for utenom alle de flotte severdighetene, nemlig vesketyveri. Så da var det bare å ringe å sperre kort og telefon og belage seg på noen timer på politistasjonen dagen etter. Utrolig kjipt, men vi kom oss gjennom det også og det kunne jo skjedd værre ting. Alle var uansett enige om at det hadde vært en bra tur.

Mai Britt og meg på vei ned fra toppen av Sagrada de Familia.

Her er Anne og Randi på taket til der Gaudi bodde for lenge siden.


Under ser dere Camp Nou, og der fikk vi også se en film om stadion og klubben.



Mer av Gaudis tak og et velfortjent bad i Mai Britts kamerats hotellbasseng som var i Barcelona samtidig med oss.



1 kommentar:

  1. Hei du
    Helt enig i at Barcelona er flott. Er noen år sida jeg og Camilla var der nå. Virker som om dere har fått med dere mye av det sammme. Og jeg har også tenkt at byen er verdt et besøk til før eller siden:)Håper du har fine dager på Grand Canaria også. Jeg har akkurat starta siste uke i Kampala nå. Føles nesten uvirkelig å skulle ha eksamen på fredag. Har liksom vært en salig blanding av ferie og studier dette her.... Skriver mer i en mail en dag jeg:) Klem

    SvarSlett