tirsdag 15. desember 2009

Julestemning i varmen!

På Gran Canaria er det varmt også i desember, hvertfall når sola er framme og det er den omtrent hver dag. Jeg gleder meg over å kunne bruke bukser om kveldene, dere syns kanskje det høres rart ut men sånn er det. Fint å kunne få bruk for mer av de mange klærne jeg tok med. Og høres det ut som jeg klager over varmen gjør jeg egentlig ikke det=).

Selv om et er varmt er det jo likevel desember og jeg og min gode venn Marit har gjort mye for å få den berømte julestemingen, og ja jeg begynner definitivt å få en slags julestemning.
I desember har jeg vært på julekonser, og det sto kø utenfor kirka en time før konserten skulle begynne og alle fikk ikke komme inn i kirka en gang. Ellers ar jeg vært på juleverksted opp til flere ganger, vært på juleblåtur med de frivillige på kirka, sett på julefilmer og hørt julemusikk, jeg og Marit har julekalender også fikk jeg "Jul i Skomakergata" i posten av Øystein og ikke minst har Marit og jeg vært på juleshopping i tre dager i Las Palmas. Og akkuratt nå sitter jeg i stua og ser på adventslysene brenne.
Så det blir nok jul her også selv om snøen uteblir. Den får jeg håper jeg er når jeg kommer hjem på en liten juleferie.

LAS PALMAS

Her ser dere noen av julelysenen i Las Palmas, ganske fint egentlig. Mindre glorete enn jeg fryktet.
Da var det tid for oe å spise den første kvelden i Las Palmas. da blåste det skikkelig så vi måtte ha på oss jakker og det var litt kaldt.
Frokost må man ha før shoppinga starter. Her er Marit klar for å nyte freskpressa juice og kaffe. Så etter en god frokost tok vi en turistbuss og fikk også sett litt av byen før julegaveshopping tok overhånd.
I Las Palmas på stranda har de bygd en kjempestor julekrybbe i sand. Utrolig fint laget og det er helt sikert mye arbeid.



JULEBLÅTUR
Årets tur for de frivillige på kirka gikk til en julekrybbe i Ingenico og til den lille sjarmerende fjellbyen Santa Lucia. Vi hadde flott vær og en fin dag men mange hyggelige folk.


Statue av Santa Lucia. På Luciadagen er det stort opptog i denne byen, med mange lys og mange folk.
Vi var også innom en stor julekrybbe som står fremme noen måneder i året, resten av året brukes til å lage nye ting og restaurere krybben. Den sto inni fjellet og var fantastisk detaljert og vell verdt et besøk.
JULEVERKSTED


En desembersøndag var vi fem jenter hos Stine og lagde pepperkaker og julemenner og pynta juletre. Utrolig koselig og veldig hyggelig å ha får så gode venner her nede.

STRAND I DESEMBER
Også i desember har stranda vært besøkt. Vi tok med oss kaffen og hadde en avslappende dag på Anfi.
JULEBASAR PÅ KIRKA
Hvert år arrangeres det julsbasar på kirka, og den er en stor inntektskilde til kirka. Da var det mange folk innom og mange smørbrød ble spist.

Ja, de var litt fra mitt desemberliv. Om ikke lenge er jeg en liten tur i Norge så hyggelig om jeg får treft noen av dere da. Blir hjemme fra 25.desember til 9.januar.

Ha en velsignet jul alle sammen=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar