fredag 6. november 2009

Mat en viktig del av livet!

Mat er jo en viktig del av livet, også her på Gran Canaria. Målet er jo å lage mest mulig god og sunn mat hjemme, men jeg må innrømme at det er både godt og lettvindt å kjøpe mat på diverse restauranter, og som oftes er det godt men ikke alltid.


En matrett som er velkjent er jo pizza og vi har allerede vår favoritt; Paradise Pizza i Patalavaca.På bildet har vi bestil mat og er klare for å nyte både mat og solnedgang.
Siden jeg bor på en øy og er omringet av et hav med mye mat i har jeg prøvd litt av det også. Man skulle jo tro at man burde få god fisk og sjømat mange steder men sånn er det ikke, men av og til har det vært vellykka.





Marit er her klar til å spise salat, mens iskaffen får vente til etter middagen.

Men jeg klager ikke på maten, det er mye god mat her hvis man vil finne den.

Men det er også litt rart at så mange turister tar til takke med vanlig junk food når de først er på ferie eller at de helst står i laaaang kø på sjømannskirka for å spise en grøttallerken dagen etter de har kommet hit for en ukes ferie. Men hver sin lyst.

Jeg gleder meg hvertfall til å prøve ut flere steder å spise og så blir det nok noen favoritter etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar