fredag 21. mai 2010

17.mai for liten og stor!

17.mai ble en varm festdag. Jeg er glad jeg lot bunaden ligge igjen hjemme i Norge ellers hadde jeg svetta bort.
Toget var ganske stort og det inneholdt både rødruss og korps, noe som gav god stemning. Toget gikk fra den Norske skolen til Anfi del Mar, der var det både 17.mai tale og salg av pølser og brus. Etterhvert fortsatte festen på skolen med kaker, is, brus og pølser og sist men ikke minst leker for barna. Underholdning for de voksne ble det også etterhvert.

Starten på toget

Tre festkledte og glade jenter ventet på at feiringen skulle starte.

Dette var utsikten fra toget denne mandagen. Ikke så mange på stranda en tidlig morgen. Spanjolene liker å komme litt ut på dagen og mange norske gikk eller så på toget.

Sydenruss

Leker for de minste.

Senere på kvelden var det fest på kirka med mat og program. Vi fikk besøk av en rap`er som improviserte, hørte eventyr og lekte leker. Det ble en flott og innholdsrik dag.

1 kommentar:

  1. morsomt å lese litt Hildegunn!!! Håper du fortsetter litt med bloggingen din da... for kan jo hende det blir nye eventyr på deg fremover... vil gjerne være med å lese hva du driver med!!! Ta gjerne en titt inn til meg også... så kan du se hvordan gutta mine vokser til... og plutselig treffes vi igjen!!! God tur hjemover!

    SvarSlett